Evenimente 2012


Calendar de activitati 2012

CALENDAR DE ACTIVITATI

IANUARIE – DECEMBRIE 2012

 

IANUARIE

  •  Incheierea actiunii – Probleme in organizarea licitatiilor in constructii in Bihor

–         Se vor trimite adrese catre: Prefectura Judetului Bihor, Consiliul Judetului Bihor, Parlamentarilor

  • Masa Rotunda cu tema “Noile modificari legislative in domeniul panificatiei”. Activitatea se va desfasura in Sala Mare a Consiliului Judetean in data de 31 ianuarie 2012 in intervarul orar 16,00 – 18,00.

–      La intalnire vor participa reprezentantii firmelor din panificatie si reprezentantii Directiei Sanitar Veterinare

  • Demararea infiintarii unei societati (SRL) pentru editarea si tiparirea ziarului Impreuna Business si organizare de evenimente
  • Depunerea proiectului transfrontalier “Functions of the business centres: Teglas – promoting operation of renewable energy techniques; Osorhei – education and conference centre” in care FPB va fi Partener de Proiect
  • Centralizarea si semnarea tuturor acordurilor de parteneriat incheiate de FPB cu institutiile din Bihor; aplicarea acestora

 

FEBRUARIE

  • Demararea pregatirilor activitatii – „Conferinta Nationala pe Constructii”
  • Demararea proiect transfrontalier pe turism (FPB este partener iar Liderul de Proiect este Észak-alföldi Termál Klaszter Egyesület)
  • Reorganizarea sit-ului FPB

 

MARTIE

  • Realizare eveniment „Conferinta internationala pe constructii” pana in 15 martie 2012. Grup tinta: prestatorii de servicii si comerciantii de materiale constructii. Se va organiza o tombola de produse.

 

APRILIE

  • Demararea pregatirii activitiatii Forum International (Romano – Maghiar – Slovaco – Italian)  – „ Impreuna impotriva crizei”
  • Acord transfrontalier

 

MAI

  • Pregatirea evenimentului Forum International (Romano – Maghiar – Slovaco – Italian)  – „ Impreuna impotriva crizei”

 

IUNIE

  • Realizare eveniment Forum International (Romano – Maghiar – Slovaco – Italian)  – „ Impreuna impotriva crizei”

 

IULIE

  • Luna dedicata activitatilor sociale

 

AUGUST

 

 

SEPTEMBRIE

  • „Arena Leilor” Live: Promovarea antreprenoriatului. Preselectia o va realiza Federatia Patronilor Bihor
  • Lansare Carte – Scriitor MARIUS GHENEA

 

OCTOMBRIE

  • Demararea activitatii „Gala Top Branduri Bihorene” editia a II a: Incheierea acordului de parteneriat intre FPB si Facultatea de stiinte socio umane; Conceperea chestionarului; Fixarea datei si locatia evenimentului; Conceperea invitatiei si expedierea lor;

 

NOIEMBRIE

  • Pregatirea evenimentului „Gala Top Branduri Bihorene” editia a II a: Identificarea grupului tinta ( persoane de chestionat); Realizarea sondajului; identificarea firmelor; realizarea bazelor de date; intalnirea grupului focus; Trimiterea invitatiilor participantilor la eveniment.

 

DECEMBRIE

  • Realizarea evenimentului Editia a II a a „Galei Top Branduri Bihorene”

 

Evenimente 2012

Au vrut să fie auziţi de viitorii parlamentari

 

Doar candidaţii UDMR, PPDD, PRM şi PPMT au dat curs invitaţiei FPB şi CCI Bihor.„Noi facem doar politica economiei”, a spus directorul general al Camerei de Comerţ şi Industrie Bihor, Constantin Badea la întâlnirea organizată de patronate cu candidaţii la Parlament.

 

Surpriza neplăcută oferită atât organizatorilor, cât şi participanţilor care au onorat invitaţia a fost că doar opt candidaţi reprezentând UDMR, PPDD, PPMT şi PRM au venit să-şi facă auzite platformele, programele pe care le au pentru firmele din Bihor. Menţionăm că organizaţiile patronale care au pus la cale această întâlnire reprezintă mai mult de jumătate dintre firmele care activează acum în Bihor.”Scopul acestei întâlniri nu era acela ca cei care candidează pentru un loc în Parlament să intre în polemici, în dispute personale „, a spus preşedintele Federaţiei Patronilor Bihor, Ioan Lucian, făcând aluzie la faptul că una dintre pretendentele la fotoliul de deputat a renunţat să onoreze invitaţia imediat ce a aflat că doamna cu care îşi dispută locul în Parlament nu va fi prezentă, având un alt program.Invitat la discuţii, candidatul UDMR Pasztor Szandor şi-a exprimat la rândul său părerea de rău că nici orădenii nu sunt interesaţi să participe la întruniri care le vizează viitorul şi bunăstarea , în cele din urmă . „Probabil dacă rulam filme pe pereţi sau muzică rock erau mai mulţi interesaţi”, a spus Pasztor Szandor.

Participanţii la discuţii au fost provocaţi de Eugen Cosma, unul dintre moderatorii întâlnirii, să decripteze tarele accesării fondurilor europene. „Nu mă feresc să spun că HURO- Programul de Cooperare Transfrontalieră România-Ungaria funcţionează. Aceasta în contextul în care noi am fost la vecinii noştri şi împreună am reuşit să creăm consorţii noi. În ceea ce priveşte absorbţia fondurilor cred că ceva nu funcţionează pe axa: Bruxelles-Bucureşti-

Teritoriu. Trebuie să rupem cumva problemele acestea să aducem proiectele la un nivel de decizie mai jos”, consideră candidatul UDMR la Senat.

 Pariază pe rural

Silvicultor de profesie, candidatul PP-DD Tirla Alexandru Marius mizează pe afaceri în zona rurală, colegiul în care candidează fiind unul eminamente rural.„Noi vrem să schimbăm mentalităţi în politică. Se pot face afaceri şi la ţară , iar agricultura poate fi şansa relansării României ”, a spus Tirla Alexandru Marius. Domnia sa a identificat ca şi obstacole în calea absorbţiei fondurilor europene birocraţia şi politizarea proiectelor.

Subiectul lansat în discuţie de Federaţia Patronilor Bihor şi Camera de Comerţ i-a venit „ca o mânuşă” candidatului PPDD la Senat, profesorul universitar doctor Vasile Dumbravă. Probabil cel mai titrat candidat din Bihor la Parlament, Vasile Dumbravă este originar din Chesa, comuna Cociuba Mare, comună a cărui prim-cetăţean de onoare a fost desemnat recent. Vasile Dumbravă a abordat problemele ridicate de mediul de afaceri din perspectiva cunoscătorului, universitarul fiind preşedintele Clubului Investitorilor 01 din România. În spiritul fair-playului, Vasile Dumbravă a remarcat „cu satisfacţie atitudinea pozitivă a UDMR”. Cu regret, candidatul PPDD la Senat a spus că orice iniţiativă a sa de a aduce investitori în Bihor s-a lovit de opacitatea autorităţilor locale. „Investitorii pe care doream să-i aduc în Bihor s-au oprit în Hunedoara. , iar în Giurgiu au ajuns industriaşii şui Berlusconi. Investitorii din Chicago i-am dus la Nitramonia Făgăraş”, a spus Vasile Dumbravă. Printre altele însă, profesorului Dumbravă i se datorează introducerea Băilor Tinca în circuitul naţional al staţiunilor balneare. Dacă cei de la UDMR promit că în cazul în care acced la Guvernare, Bihorul va avea măcar Ministrul Transporturilor ceea ce ar garanta realizarea unui tronson din Autostrada Transilvania, candidaţii PPMT consideră că Bihorul poate fi prosper doar dacă banii rămân în Bihor. Ceea ce s-a şi întâmplat, de-altfel când UDMR a deţinut preşedinţia CJ, judeţul nostru ocupând primul loc la redistribuirea banilor. Zatyko Gyula, candidatul PPMT mizează pe federalizarea fiscală şi pe producţia de alimente, energie şi gestionarea judicioasă a apei. Doctorul Balog Arpad care a reprezentat PPMT la discuţii a atras atenţia asupra necesităţii ca în economie forţa de muncă să fie una calificată, dar şi sănătoasă.Pentru „un stat puternic centrat pe cetăţean, pe o legislaţie unitară şi refacerea legilor date din 1990 încoace, împachetarea în legi simple şi crearea răspunderii pe toate liniile” a militat candidatul PRM Ioan Gavrilă Mărcuş. În opinia domniei sale astfel s-ar crea premisele pentru un mediu de afaceri „curat, corect, permisiv”. Întrebaţi dacă vor consulta mediul de afaceri atunci când vor propune legi care vizează activitatea economică, toţi candidaţii au considerat că aceasta este o condiţie absolut necesară.

 „Avem senzaţia că nu suntem auziţi”

Cel mai convingător însă a fost colonelul Grigore Bartoş, candidat PRM care a garantat că se va ţine întocmai de cuvânt aşa cum a făcut-o de-a lungul carierei sale militare. „Cuvântul meu a fost ca un legământ faţă de promisiuni”, a spus candidatul PRM. Aplicat, ca de fiecare dată despre ceea ce înseamnă problemele unui om de afaceri a vorbit doamna Maria Sabin. Domnia sa a subliniat „interesul fantastic pe care noi îl avem faţă de Parlament, dar avem senzaţia că nu suntem auziţi”. Termeni definiţi ambigu, tematica, lipsa termenelor şi a răspunderii judecătoreşti din legislaţia care vizează mediul de afaceri „crează o categorie profesională deasupra legii”, a spus Maria Sabin. Legea insolvenţei care generează în acest moment o insolvenţă indusă, nu una reala a fost doar unul dintre aspectele evidenţia ca fiind vinovată de închiderea firmelor.

Candidatul UDMR Husar Istvan a spus că a recepţionat mesajul lansat de Maria Savin şi că şi-ar dori ca UDMR să fie şi în Parlament şi la Guvernare fiindcă poţi promite cuiva că rezolvi problemele care le invocă doar dacă eşti la decizie. „Sperăm să avem ocazia să punem în operă mesajul dumneavoastră”, a spus Husar Istvan.

 

Va fi cu haz: Florin Piersic la Gala Top Branduri Bihorene!

 

 

Gala Top Branduri Bihorene, care va avea loc la Teatrul Regina Maria din Oradea, pare că va fi un eveniment la care se va râde cu lacrimi. Raul Derecichei, director general al Federației Patronilor Bihor (FPB), organizator al galei, a anunțat ieri că grupul personalităților care și-au confirmat prezența s-a îmbogățit cu un nume de referință: actorul Florin Piersic. Îndrăgitul artist este, de altfel, cetățean de onoare al Municipiului Oradea (distincția fiindu-i acordată în 2008, de către primarul interimar de atunci, Mihai Groza) și va avea ocazia să fie de față la prima decernare a Ordinului Vulturul Negru pentru un om de afaceri local. Gala organizată de FPB va avea loc în 14 decembrie.

By Andrei Şandor – 04 decembrie 2012 – 08:02

http://bihorstiri.ro/va-fi-cu-haz-florin-piersic-la-gala-top-branduri-bihorene/

 

 

ROMANIA La Multi Ani !!!

 

Cu ocazia Zilei Nationale a ROMANIEI Federatia Patronilor Bihor va ureaza La Multi Ani!!!

 

 

 

La Multi Ani  cu ocazia Sf. Andrei

 

Federația Patronilor Bihor are deosebita plăcere de a vă transmite cu ocazia onomasticii, cele mai sincere urări de sănătate, fericire şi bucurii alături de familia şi prietenii dumneavoastră, precum şi mult succes în îndeplinirea responsabilităţilor complexe care vă revin.

La mulți ani!

 

Echipa FPB

 

Diplomați la Gala Top Branduri Bihorene

Top Branduri Bihorene, gala organizată în decembrie de Federația Patronilor Bihor (FPB), devine un eveniment din ce în ce mai „diplomatic”. Potrivit datelor furnizate de directorul general al FPB, Raul Derecichei, până la această oră, doi ambasadori acreditați la București și-au confirmat deja prezența. Este vorba despre Dan Ben Eliezer, ambasadorul israelian și Philippe Beke (foto), emisarul Regatului Belgiei. Reamintim că acesta din urmă a mai fost la Oradea în vara anului trecut. Atunci, în august, la invitația senatorului Ioan Mang, Beke a venit în județul nostru și s-a întâlnit cu oficialități, cu reprezentanți ai mediului de afaceri belgian care derulează investiții aici, dar a avut ocazia și să se destindă. Printre momentele vizitei la Oradea s-a numărat și un popas la Arena Antonio Alexe, acolo unde diplomatul a urmărit meciul de deschidere a Campionatului European de Baschet (cadete), cel în care a evoluat și echipa Belgiei.
Gala Top Branduri Bihorene va avea loc în data de 14 decembrie, la Teatrul Regina Maria, iar organizatorii își propun să decerneze în premieră Ordinul Vulturul Negru pentru un om de afaceri merituos.

Scris de Andrei Sandor: http://bihorstiri.ro/diplomati-la-gala-top-branduri-bihorene/

 

 

Ambasadorul Israelului la Gală

 

 

 

 

“Excelența Sa, Ambasadorul Statului Israel în România, Dl. Dan Ben Eliezer, și-a confirmat prezența la Gala Top Branduri Bihorene, organizată de Federația Patronilor Bihor în data de 14 decembrie 2012 la Teatrul Regina Maria din Oradea”, a anunțat printr-un comunicat directorul general al Federației Patronilor Bihor, Raul Derecichei. Până acum, la cel mai important eveniment local dedicat mediului de afaceri au mai confirmat prezența Excelența Sa, Ambasadorul Belgiei în România și viceprimarul din Debrecen.

Jurnalul Bihorean, 28.11.2012

 

 

Ambasadorul Belgiei la Gala Brandurilor

 

 

„Excelența Sa, Ambasadorul Belgiei în România, Dl. Philippe Beke, și-a confirmat prezenţa la Gala Top Branduri Bihorene”, spune Raul Derecichei, directorul general al Federaţiei Patronilor Bihor.

Evenimentul este organizat de Federația Patronilor Bihor în data de 14 decembrie 2012, la Teatrul Regina Maria din Oradea. Până acum, viceprimarul de Debrecen a mai confirmat prezenţa la cel mai important eveniment dedicat mediului de afaceri. Ambasadorul Belgiei şi viceprimarul de Debrecen fac parte dintr-o listă cu mai multe personalităţi ale lumii artistice, sportive, din mediul diplomatic şi cultural invitate la gala dedicată mediului de afaceri local. Gala Top Branduri Bihorene se află la cea de-a doua ediţie, iar noutatea acestei ediţiii este instituirea Trofeului Vulturul Negru care va fi atribuit unei personalităţi din mediul de afaceri a cărei acţiune a marcat profund viaţa economică locală.

Scris de Veronica Bursașiu: http://www.bihon.ro/ambasadorul-belgiei-la-gala-brandurilor/1210581

 

 

 

2000 de angajati, invatati sa se adapteze

 

Şi-au propus să crească gradul de adaptabilitate a angajaţilor şi întreprinderilor din regiunile din Nord-vest şi Vest la mediul dinamic în care îşi desfăşoară activitatea. Este vorba despre Activ Job Consulting, RoMarketing, Federaţia Patronilor şi Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, parteneri în proiectul „Adaptabilitatea angajaţilor, succesul angajatorilor”.

În cadrul conferinţei de vizibilitate şi diseminare a rezultatelor proiectului care a avut loc aseară la Hotel Ramada, managerul de proiect Sorina Bradea, responsabilul de formare Luminiţa Popa, respionsabilul cu implementarea din cadrul Federaţiei Patronilor Dana Lucian şi invitatul special, preşedintele Integra Florica Cherecheş au vorbit despre feedbackul pe care l-au avut cursurile în rândul participanţilor. 1934 de angajaţi au participat la cursuri până la finele lunii octombrie. Diontre aceştia 1151 sunt angajaţi la nivel executiv, 617 angajaţi-middle management şi 166 angajaţi de top management. 90% dintre cursanţi au fost certificaţi CNFPA pentru îmbinătăţirea Competenţelor Sociale şi Civice. „A fost o mare plăcere să particip la cursurile din proiectul AASA. Eu personal am caracterizat cursurile ca fiind o «răcoreală intelectuală». Din punctul meu de vedere, utilitatea acestui proiect este dată de faptul că îţi pune la dispoziţie informaţii foarte bine structurate, într-un mod interactiv, precum şi experienţa unor traineri bine pregătiţi. Şi poate cel mai important aspect este faptul că îţi dă posibilitatea să dezvolţi temele împreună cu oameni din departamente şi chiar comapnii diferite, oameni cu experienţe diferite şi pregătiri diferite, ceea ce este nepreţuit în contextul vremurilor actual ”, spune Ovidiu Tirla , director de resurse umane, cursant în cadrul proiectului. Ovidiu Tirla spune că Managementul stresului a fost cursul său preferat „pentru că am mai parcurs în alte proiecte unele dintre temele aduse în atenţie, dar de fiecare dată mai descopăr informaţii noi sau mai complexe, puse într-o altă pespectivă, care mă fac să-mi reevaluez priorităţile”.

Cursuri şi efecte

„ A fost foarte utilă participarea în acest proiect: ne-a oferit acel kit de soft skills absolut necesar şi am aplicat multe dintre cele învăţate”, spune Gabriela Glatchi, HRgeneralist. „Mulţi dintre participanţii la cursuri au căpătat competenţe sociale şi civice, în plus s-a constatat şi o fidelizare a angajaţilor. Şi chiar doresc să-i felicit pe angajatorii care au decis să-şi trimită angajaţii la cursuri ”, a spus Florica Cherecheş. Proiectul este cofinanţat de Fondul Social European -„Investeşte în oameni”. Valoarea proiectului este de 12.352.087 lei, iar perioada de implemantare este 1 noiembrie 2010-31 octombrie 2013. Cei care doresc să participe la cursuri se pot înscrie până în iunie 2013. Dintre cursurile care se realizează în proiect amintim: Managementul stresului, Eficientizarea muncii, Managementul schimbării şi tranziţiei, Comunicare, Abilităţi manageriale, Responsabilitate socială şi civică la locul de muncă.

 

 

Impreuna pentru Salonta

Temele grupate sub genericul „Împreună pentru Salonta” au adus la masa discuţiilor candidaţii la Parlament, reprezentanţii mediului de afaceri şi pe primarul Salontei Torok Laszlo.

Au răspuns invitaţiei de a participa la eveniment Peto Csilla şi Szojjarto Zoltan, candidaţi ai UDMR şi Ioan Sorin Roman şi Valeriu Boeriu, candidaţi ai USL. Din motive obiective au lipsit candidaţii ARD Gavrilă Ghilea şi Adelina Coste. „Societatea românească trebuie guvernată şi condusă, atât la cel mai înalt nivel- Parlament, Guvern- cât şi în plan local după principiile Europei Unite care au ca scop primordial menţinerea democraţiei. Aceste idei, precum şi necesitatea de a vă cunoaşte viziunile au fost obiectivele urmărite a fi atinse prin organizarea acestui forum «Împreună pentru Salonta”, a spus primarul Salontei Torok Laszlo. În aceeaşi ordine de idei, reprezentanta Camerei de Comerţ, Maria Savin şi preşedintele Federaţiei Patronilor Ioan Lucian au dorit să afle care este viziunea viitorilor aleşi în ceea ce priveşte mediul de afaceri.

Intâlnirea patronatelelor cu candidaţii la parlamentare este o continuare a întâlnirilor pe care aceste organizaţii le-au avut în timpul alegerilor locale cu candidaţii la primării şi la Consiliul Judeţean. Viziunea cu privire la îmbunătăţirea legislaţiei care reglementează funcţionarea administraţiei publice locale, salarizarea celor care îşi desfăşoară activitatea în acest doeniu, strategia cu privire la creea de noi locuri de muncă, stimularea investiţiilor străine şi a celor autohtone, absorbţia fondurilor europene, priorităţile dezvoltării infrastructurii rutioerte- în special drumul expres Oradea -Arad şi centura Salontei, viziunea în ceea ce priveşte regionalizarea, dar şi promovarea şi valorificarea potenţialului Parcului Natural Cefa au fost câteva dintre temele abordate.

Armonizare fiscală cu UE

„Primul lucru pe care va trebui să-l facem imediat după alegeri este să armonizăm ciclul bugetar cu perioada bugetară din UE care este de şapte ani. Aceasta se va realiza în cadrul strategiei cadru fiscl-bugetară 2013-2020. Va trebui să avem şi un program de cofinanţare al programelor europene”, a spus deputatul Peto Csilla.

Senator de Salonta

Aflat la întâlnirea „Împreună pentru Salonta”, parlamentarul Valeriu Boeriu a spus, cu riscul de a-şi supăra colegii de partid, că după alegeri se va prezenta „senator de Salonta” şi nu va declara apartenenţa politică. „Cred că şi din comunele în care sunt primari ARD vom lua voturi, şi acolo trebuie să ajutăm comunităţile”. Valeriu Boeriu a pledat apoi şi pentru depolitizarea alocării resurselor. „Acum ne convine că suntem noi la Consiliul Judeţean, dar nu o să ne convină când nu vom mai fi. De aceea trebuie să facem legi care să ne convină şi când nu vom fi la guvernare”, a spus Valeriu Boeriu.

Refendum pentru regionalizare

Unul dintre subiectele sensibile discutate la forumul „Împreună pentru Salonta” a fost cel al regionalizării. „Ştim că există o presiune în ceea ce priveşte împărţirea în regiuni, în perspectiva alocării fondurilor, în perioada 2014-2020. Consider că trebuie să facem un referendum şi aşa cum vor vrea oamenii aşa vom proceda. Eu sunt pentru o regiune cu centrul la Oradea ”, a spus Ioan Sorin Roman. Parlamentarul a pledat însă totodată pentru Salonta ca pol de dezvoltare economică în zonă, aceasta în condiţiile în care toţi candidaţii la Parlament consideră „prioritate zero ” centura Salontei. Centură care ar favoriza, indiscutabil, conturarea şi dezvoltarea zonei industriale a oraşului. UDMR, prin Peto Csilla a subliniat că nu agreează împărţirea ţării în cele opt regiuni aduse de guvernul precedent în discuţie. UDMR pledează pentru microregiunea BH- SM-SJ cu capitala la Oradea.

Vrea fond de creditare

La forumul„Împreună pentru Salonta ”, deputatul Ioan Sorin Roman a spus că va pleda pentru înfiinţarea unui fond de creditare al administraţiilor care derulează proiecte europene. „Aceasta fiindcă fonduri de garantare tot avem ”, a argumentat parlamentarul.

Codul fiscal, bun naţional

Omul de afaceri Maria Savin a susţinut în faţa candidaţilor la Parlament, în cadrul unei întâlniri care a avut loc la Salonta, că pentru bunul mers al economiei este necesar un Cod fiscal coerent, care să nu lase loc la interpretări, elaborat în termeni clari. „Codul fiscal, în opinia mea, este bun naţional şi trebuie elaborat cu consultarea celor care suportă consecinţele lui. Este de importanţă naţională să deschidem canale pe domenii de consecinţe. Eu sunt economist cu specializare în domeniul financiar, dar pot să vă spun că actualul cod suferă de vicii începând de la folosirea unor termeni care nu sunt de specialitate şi până la articole incomplete care permit interpretări şi automat formarea unor grupuri infracţionale comune”, a spus Maria Savin. Toate tarele din domeniul legislativ au urmări catastrofale: duc la insolvenţă. „Noi deja funcţionăm într-um mediu ostil din cauza crizei, la care se adaugă mediul ostil legislativ. Ori, nu cred că este interesul statului să dispară firmele care generează profit”, a spus Maria Savin.

Scris de Veronica Bursasiu: http://www.bihon.ro/impreuna-pentru-salonta/1204893

 

 

 

A confirmat prezenta la Gala Brandurilor

 

Viceprimarul municipiului Debrecen Dr. Papp László a confirmat prezenta la Gala Top Branduri Bihorene organizată la mijlocul lunii decembrie la Teatrul Regina Maria.

 

Peste 500 de oameni de afaceri vor participa la cea de-a doua ediţie a evenimentului dedicat mediului de afaceri local. Viceprimarul de Debrecen este prima personalitate care confirmă participarea la gala, dintr-o listă largă din care fac parte oamenii de top din lumea sportului, dar şi din mediul politic şi din cel artistic. Prezenţa numărului doi din Primăria Debrecen nu este întâmplătoare pe lista de invitaţi de onoare. Federaţia Patronilor are legături strânse cu mediul de afaceri de peste graniţă, legături concretizate în opt proiecte transfrontaliere.

Scris de Veronica Bursașiu: http://www.bihon.ro/a-confirmat-prezenta-la-gala-brandurilor/1204253

 

 

 

Agreaza monitorizarea licitatiilor

 

În campania electorală pentru alegerile locale, candidaţii la Primăria Aleşd au admis că pentru a avea un mandat eficient, un primar trebuie să simtă pulsul mediului de afaceri.

 

S-a întâmplat în cadrul caravanei pe care Federaţia Patronilor, Camera de Comerţ şi Consiliulul Naţional al IPMM, filiala Bihor, au derulat-o în acel moment Atunci, partenerii de dialog au decis ca pe lângă viitorul primar, după modelul Oradea, să funcţioneze o comisie de dialog care să fie consultată atunci când în şedinţele de consiliu se ia hotărâri ce vizează mediul de afaceri. Dar şi o comisie de monitorizare a licitaţiilor care să de-a credibilitate acestei acţiuni şi în acest fel să contribuie la micşorarea numărului de contestaţii.

Primarul Aleşdului, Zeno Ţipţer a agreat ideea reiterată ieri de Ioan Lucian, Vasile Fonoage şi Dorel Puchianu, reprezentanţii oamenilor de afaceri. Primarul spune că discuţiile şi susţinerea mediului de afaceri i-ar fi fost necesare chiar la ultima şedinţă de consiliu atunci când o parte dintre consilieri au avut rezerve în a scuţi de la plata finalităţilor o firmă care funcţionează de peste zece ani în oraş, care are peste 1000 de anggajaţi şi care a dat dovadă că doreşte să-şi plătească datoriile, recent plătind către bugetul local o tranşă de 60 de euro. În Primăria Aleşd putea funcţiona şi un birou în care să-şi desfăşoare activitatea un reprezentant al mediului de afaceri.

Scris de Veronica Bursasiu: http://www.bihon.ro/agreaza-monitorizarea-licitatiilor/1204242

 

 

 

Maraton prin perlele lumii termale de peste granita

 

Au participat la un adevărat maraton prin staţiunile termale de la graniţa cu Ungaria. Şi totul pentru a vedea care sunt beneficiile şi relevanţa unui cluster competitiv în domeniul turismului termal care ar putea fi organizat şi în Bihor. UE îşi propune ca, până în anul 2030, sectorul geotermal să contribuie cu 5% la producţia de energie electrică şi cu 3,5% la producerea energiei termice. Clusterul Termal din Câmpia de Nord a Ungariei în parteneriat cu Federaţia Patronilor Bihor beneficiază de finanţare europeană pentru a-şi aduce contribuţia la potenţarea şi valorificarea resurselor de apă geotermală de la graniţa comună. “Supporting competitiveness of SMEs in Bihor – Hajdú-Bihar and Szabolcs-Szatmár-Bereg counties through cluster cooperation” , este proiectul finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013.

În cadrul proiectului reprezentanţi ai pensiunilor, agenţiilor de turism din Bihor, dar şi ai firmelor care exploatează apele termale s-a aflat, la finele săptămânii trecute într-un study tour în Ungaria. Scopul a fost acela ca bihorenii să poată afla la faţa locului cum reuşeşsc partenerii lor unguri să-şi pună în valoare resursele geotermale şi să atragă sute de mii de turişti anual. Campioană la acest capital este Hungarospa și Aqua-Palace din Hajdúszoboszlóra cu un flux de peste 270.000 de turişti anual.

 

Prima oprire a bihorenilor a avut loc la Berettyóújfalu , la Ştrandul şi Băile Termale Bihar Termalliget, acolo unde conducerea staţiunii a prezentat investiţiile de peste 300 milioane de forinţi, din care 140 de milioane forinţi fonduri europene. Staţiunea Balmazújváros a fost următorul punct de pe agendă, după care a urmat vizitarea staţiunii Hajdúnánás .Vizitarea Parcului Aquatic Mediteranean Aquaticum din Debrecen nu putea lipsi din periplu.

La Nyírbátor, stațiunea Sárkány Wellness & Spa și în campingului zonei Apartman, bihorenii au luat contact cu coroanele locale, sistem de plată conceput special pentru a încuraja comerţul local. „Coroanele sunt cumpărate contra forinţi, iar oamenii pot face aici cumpărături în coroane. Dacă merg cu această monedă la cumpărături au reduceri”, a explicat un reprezentant al staţiunii.

Vizitarea Băilor Termale Aquaparkul Aquarius, de la Nyíregyháza, supranumite „băile revelaţiilor” , unde apa bogată în iod şi brom ajută la vinderea mai multor afecţiuni, iar copii se bucură de o adevarată junglă cu liane printre care sunt pitite comorile vechilor împăraţi incaşi, dar şi de aventuri pe nava piraţilor a încheiat maraton prin staţiunile din Ungaria.

 

Articol scris de Veronica Bursașiu: http://www.bihon.ro/maraton-prin-perlele-lumii-termale-de-peste-granita/1202086

 

 

De Ziua Oradiei, Principele Radu s-a văzut și cu oamenii de afaceri

 

După cum se știe, președintele Federației Patronilor Bihor, Ioan Lucian, a deschis, oarecum, șirul vizitelor mai frecvente la Oradea a Alteței Sale Regale (ASR) Principele Radu atunci când l-a invitat la o ediție a Balului Patronilor. Profitând de revenirea ASR pe malul Crișului Repede, forul patronal a organizat o întrevedere cu reprezentantul Casei Regale. Întâlnirea dintre oamenii de afaceri (printre care Viorel Micula, Alexander Mudura, Marius Rotar și Beniamin Rus) și ASR Principele Radu a avut loc vineri la Hotel Hilton Doubletree, înainte de dineul oferit de Primărie. De altfel, evenimentele din 12 octombrie au lăsat o vie amintire în mintea ASR, soțul Principesei Margareta publicând un material amplu pe blogul său despre aniversarea Oradiei și despre dezvelirea statuii Reginei Maria.

 

 

Familia Regala, la receptia oferita de oamenii de afaceri

 

Cei mai importanţi oameni de afaceri din Bihor au participat la întâlnirea cu Principele Radu, la Hilton.

 

„Cea mai răsfăţată organizaţie patronală”, Federaţia Patronilor a oferit o recepţie în onoarea Alteţei Sale Regale Principele Radu al României. Alexander Mudura, Beniamin Rus, Viorel Micula, Marius Rotar, Gabriel Dume. Amfitrionul serii a fost preşedintele FPB Bihor, Ioan Lucian, secondat de directorul executiv Raul Derecichei. Întâlnirea a fost una extrem de plăcută, lipsită de inhibiţii, chiar dacă temele abordate au fost unele extrem de serioase.

„Am avut un mare privilegiu azi. Am avut parte de cea mai încurajantă, exemplară celebrare pe care o putea organiza o comunitate din România. Dar nu vreau să repet cuvinte pe care le-aţi mai auzit pe parcursul întâlnirilor de azi. Vreau să mă opresc o clipă asupra activităţii dumneavoastră . Am sentimentul că este departe de a se face destul pentru a vă onora activitatea şi efortul. Societatea românească nu e vinovată de ignoranţa care domneşte la vârful puterii din România. Este vorba despre pierderea instinctului pe care a suferit-o întreaga naţiune. Aveţi răbdare şi iertaţi-i că vă lasă singuri atunci când aveţi nevoie. În general noi am lovit de mai multe ori, în istorie mâna care ne-a dat de mâncare şi acest lucru se întâmplă şi astăzi. Vă asigur că nu se întâmplă cu intenţie. Este vorba despre pierderea capacităţii de a înţelege ce este prosperitatea. La începuturile democraţiei se spunea că a fi bogat e o ruşine, ceva ce trebuie ascuns şi că nevoile şi sărăcia sunt expresia demnităţii. Cei care au inoculat o asemenea bazaconie probabil nu au făcut-o fără intenţie, iar cei care au adoptat-o nu au făcut-o intenţionat. În fine, de 150 de ani, familia Regală din România este aproape de mediul de afaceri”, a spus invitatul special al recepţiei oferită de Federaţia Patronilor.

Slogan din 1926

Principele Radu al României a invocat apoi vizita memorabilă pe care Regina Maria o făcea în Statele Unite în 1926, „Răscolind o ţară născută republicană” şi care nu ştiau ce să facă „cu o regină a unei ţări de care nu auziseră ”. În ciuda acestui fapt, peste 100.000 de newyork-ezi au ieşit în stradă pentru ea, Regina devenind într-o clipă favorita lor. La întâlnirea cu oamenii de afaceri, Regina Maria a spus atunci: „Oameni de afaceri americani, veniţi şi investiţi în ţara mea!” Un slogan pe care noi nici în 2012 nu reuşim să-l transpunem în practică. Aşa cum sublinia Principele Radu, Regina demonstrează cu acest îndemn că era un om al timpurilor noastre, cu mult înaintea timpurilor care le trăia. Erau timpuri în care femeia, în Europa nu avea voie să voteze, d-apoi să şi emită asemenea idei curajoase.

Puterea banului şi a minţii

„Carol I nu şi-a putut baza excepţionala lui lucrare de 50 de ani fără mediul de afaceri. Dacă nu ar fi avut puterea banului, însoţită de cea a minţii, fiindcă banul poate deveni periculos dacă e însoţit de prostie, aşa cum se vede”, a spus Principele. Alteţa Sa Regală a vorbit în acest context de căile ferate, care nu existau aproape nicăieri, de Oficiu de Invenţii şi Mărci, care exista doar în două state, de CEC, Banca Naţională, Universitatea din Iaşi, dar „mai cu seamă cele 40 de spitale rurale ridicate într-un singur an, în 1906, care nu ar fi fost posibile fără strămoşii dumneavoastră, oamenii de afaceri. Noi azi nu suntem în stare nici să demolăm 40 de spitale într-un an, deşi dacă ne-am pune mintea…

Principele Radu a spus că sunt zece ani de când s-a întâlnit prima dată cu reprezentanţii mediului de afaceri din Bihor. „Salut cu deosebit entuziasm fermentul de acţiune economică pe care îl reprezentaţi. Nu e posibil să existe prezent şi viitor fără ceea ce faceţi dumneavoastră. Nu pot să însoţesc aceste cuvinte decât cu părerea de rău că nu aveţi un mediu propice în care să vă dezvoltaţi. Şi chiar dacă este o seară festivă, nu pot să nu spun că sper ca foarte, foarte curând, nu prea târziu, să înţelegem cât de mare este libertatea pe care ne-o aduceţi prin faptul că existaţi”, a concluzionat Principele. Invitatul special al recepţiei oferite de FPB a primit de la preşedintele Ioan Lucian o plachetă, dar şi invitaţia de a fi prezent la gala brandurilor bihorene.

 

Scris de Veronica Bursasiu http://www.bihon.ro/familia-regala-la-receptia-oferita-de-oamenii-de-afaceri/1186954

 

 

Studenţii de la Partium, chemaţi la practică de un an la firmele din Oradea

Reprezentanţii Federaţiei Patronilor Bihor şi ai Universităţii Creştine Partium au anunţat, miercuri, într-o conferinţă de presă lansarea unui proiect comun care presupune acordarea mai multor stagii de practică pentru studenţii universităţii la societăţi din Oradea.

Raul Derecichei, directorul general al Federaţiei Patronilor Bihor, a prezentat proiectul ca fiind o iniţiativă proprie. “Dorim să scoatem în evidenţă importanţa practicii profesionale în cariera unei persoane după terminarea facultăţii. Asta pentru că tot timpul, la angajare, se cere experienţă”, a declarat Derecichei în conferinţa desfăşurată la Partium.

Concret, până în prezent, 26 de firme din Oradea (din domenii precum IT, construcţii, medical, marketing), înscrise în Federaţia Patronilor Bihor, au acceptat să ia în practică pe parcursul unui an universitar studenţii pe care îi consideră capabili să se integreze în mediul lor de muncă.

“În medie, o societate oferă cinci stagii de practică, iar Federaţia Patronilor va lua 35 de practicanţi”, a spus Derecichei, precizând că fiecare firmă îşi va alege practicanţii, pe baza dosarului depus de studenţi. Acesta va trebui să conţină un CV, o scrisoare de intenţie şi o autodescriere. Totuşi, în faţa reprezentanţilor acestor societăţi vor ajunge doar dosarele care au trecut de o preselecţie făcută de Federaţia Patronilor şi Universitatea Partium.

În cadrul aceleaşi conferinţe de presă, Raul Derecichei a susţinut că multe dintre societăţile care s-au alăturat proiectului şi-au exprimat dorinţa de a-i angaja pe cei care se pliază pe nevoile lor şi fac faţă ritmului de lucru.

Chiar şi dacă nu vor fi angajaţi direct la firmele unde au făcut practică, studenţii vor primi la finalul perioadei o diplomă recunoscută atât de Universitatea Creştină Partium cât şi de Federaţia Patronilor Bihor care va atesta experienţa lor în domeniul ales.

Studenţii Universităţii Partium care doresc să se înscrie în proiect pot să-şi depună dosarul la sediul universităţii ori la cel al FPB din Pasajul Vulturul Negru în perioada 15 octombrie-1 noiembrie.

“Practica este parte integrantă a anului universitar, aşadar aceste stagii vor fi considerate ca parte a curriculumului şcolar”, a precizat lectorul universitar de la Universitatea Partium, Szekedi Levente, prezent la conferinţa de presă.

Acesta a fost completat de Raul Derecichei care a spus că orele de practică vor fi stabilite în funcţie de orarul studentului pentru a nu-i încurca programul de la facultate. Potrivit acestuia, în perioada următoare, de acest proiect vor putea beneficia şi studenţii Universităţii Oradea, însă detaliile nu au fost stabilite încă.

Scris de Smaranda Chişbora – http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-5/studentii-de-la-partium-chemati-la-practica-de-un-an-la-firmele-din-oradea-104125.html

Business-show: B4B a trecut testul focului!

Business for Business – pe scurt B4B – eveniment de tip „piaţă de business” a trecut proba relevanţei şi exigenţei publicului avizat din Bihor, Arad, Satu Mare şi Maramureş.

 

 

Traineri de renume, precum Mircea Chira, Paul Brad şi Daniel Ciucur au ţinut cu sufletul la gură antreprenorii din salonul Continental Forum. Întrebarea ce stătea pe buzele tuturor la începutul expunerilor era: „Oare ce pot să ne spună aceşti oameni pentru ca afacerile noastre, job-urile noastre, sau, în fine, vieţile noastre să fie mai bune?”

„Ne-ai scos din tranşee”

După primele minute au început şi primele exclamaţii de apreciere din partea participanţilor. Lucruri extrem de simple, care aplicate în vieţile şi afacerile noastre fac mari diferenţe. Înţelegerea fenomenului de leadership a şi făcut ca în final una din participante din Satu Mare, Torok Janeta să mărturisească managerului de proiect, Eugen Antal: „Bucurie şi deschidere pe toate fronturile, ne-ai scos din transee. Eu sigur mi-am lărgit viziunea şi tocmai aplic. Mobilizare generală!”.

Viziunea este ceea ce diferenţiază un om obişnuit, un conducător de firmă sau de instituţie de liderul acelei firme sau instituţii. Oamenii urmează liderii din respect şi pe ceilalţi din obligaţie. Oamenii primesc mai mult respect de la un lider şi mai puţine coerciţii. Aceasta este şi provocarea actuală: cum să folosim resursele pe care le avem pentru a maximiza potenţialul afacerilor.

Au onorat cu prezenţa la evenimentul de business al anului organizat sub sigla Federaţiei Patronilor reprezentanţii autorităţilor: Claudia Timofte – Director cancelaria Prefectului Bihor, Ioan Mang – Vicepreşedinte la Consiliul Judeţean Bihor, Muresan Ovidiu – Viceprimar al Municipiului Oradea, Aurel Mohan – Conilier municipal si Mina Giurea – Director Economic la Camera de Comerţ şi Industrie Bihor. Fiecare dintre aceştia a salutat iniţiativa benefică de a da oamenilor de afaceri o platfomă interactivă ca cea oferită de B4B unde în primul rând aceştia se pot întâlni şi socializa pe teme de business dar şi unde pot să îţi rafineze cunoştinţele de marketing relaţional, tehnici de negociere şi arta conducerii.

Cărămizi din cuvinte

Întâlnirea la care au fost „aşteptaţi nemulţumiţii”, a beneficiat de prezenţa unor traineri de prim rang care au electrizat atmosfera. Mircea Chira, cel care are puterea şi darul de a mobiliza toate resursele latente din cei care-l ascultă şi-a făcut încălzirea învăţând oamenii din sală cum să construiască relaţii cu cărămizi din cuvinte. Coleg de scenă cu Bruno Medicina, la Bucureşti, Mircea Chira a încins atmosfera la maximum, dacă e să ne luăm după aplauzele prelungite pe care cei din sală i le-a acordat. Despre Bruno Medicina se ştie că , în afară de trainingurile sale standard, poate oferi experienţa fantastică de a merge pe cărbuni încinşi (firewalking). Pentru un antreprenor sau o altă persoană care se gândeşte la o astfel de experienţă, a merge pe cărbuni încinşi fără a te arde este dovada cea mai clară de curaj, nu din cel vecin cu nebunia, ci din cel vecin cu măiestria. O persoană care se dedică trup şi suflet unei idei de afaceri este imposibil să nu obţină succes. Iar succesul vine din cuvinte în foarte multe arii ale vieţii noastre de întreprinzători ori nu.

Butoanele roşii ale comunicării

Paul Brad a creat haos. De fapt a aratat cu măiestrie cum se formează şi se coagulează grupurile sau echipele. Începutul e neaparat haos. Grupurile trebuie să se maturizeze treptat pentru a fi eficiente. Educaţia experienţială a permis fiecărui participant să aibe trăirile specifice construcţiei unui lider şi toată lumea a putut să vadă pe viu ce semnifică leadershipul, despre care se poate povesti, se poate scrie, dar el e o îndemânare ce doar se practică.

Daniel Ciucur, de profesie psiholog, a detaliat caracteristicile de comunicare pe care fiecare individ le are, precum amprenta. Prin identificarea acestor caracteristici practic se ajunge la un acord mai uşor, se formulează un compromis rezonabil sau se obţine o vânzare din care ambele părţi au de câştigat. De fapt psihologul Daniel Ciucur a arătat care sunt „butoanele roşii” ale comunicării interpersonale şi cum putem profita de ele.

Au urmat momente de destindere în care participanţii încercau să fie atenţi la… neatenţie. Iluzionistul Crăciun Andrei a dat o probă de virtuozitate incitând publicul să descopere modul de acţiune. Concluzia: repetiţia duce la vituozitate şi măiestrie şi nimic altceva. Insuccesul e temporar doar dacă eşti perseverent.

Network 1-2-1

În final, s-a trecut la cea mai interactivă metodă de promovare reciprocă: network 1-2-1. În această parte fiecare s-a întâlnic cu fiecare şi într-un interval de 5 minute au răspuns provocării: ce ai face dacă te-ai întâlni cu Bill Gates în lift, evident într-un zgârie nori nu în Oradea.

Degustarea de vin oferită de Valea Vinului a încheiat la un pahar de vorbă o zi intensă de business la unul din cele mai vechi şi renumite hoteluri de pe malul Crişului Repede, din Oradea.

Trainerii de la Business for Business

Mircea Chira este antrenor în motivare, leadership şi public speaking. Prin ambiţia sa de a răzbi şi capacitatea de a trece peste înfrângeri, indiferent de condiţii, a dobândit priceperea de a excela în orice domeniu. Obiectivul său este acela de a contribui la schimbarea în bine a vieţii cât mai multor oameni, care au curajul să înveţe că totul este posibil. Seminariile sale oferă resursele necesare pentru ca visele să poată fi transformate în obiective, pentru ca oamenii să şi le poată susţine cu determinare oricând şi să devină lideri pentru ideile lor.

Paul Brad, experienta de peste 12 ani în educaţia adulţilor, trainer şi consultant în domeniul self development/team development prin învaţare experienţiala. O altă pasiune este îmbunătăţirea proceselor prin metode japoneze Lean si Kaizen.

Daniel Ciucur – doctor în psihologie, trainer şi psihoterapeut

trainer certificat Process Communication Model®

psihoterapeut (în Analiza Tranzactionala)

vicepresedinte al Asociatiei Romane de Analiza Tranzactionala (ARAT) furnizor de formare şi organizator de cursuri de Analiza Tranzacţională (în domeniul organizaţional şi clinic)

psiholog specialist şi supervizor în: psihologia muncii si organizatională, psihologia transporturilor, psihologie aplicata in domeniul securitatii nationale cadru didactic universitar la Universitatea “Tibiscus” din Timişoara. Este formator certificat de Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei consultant şi trainer pentru Inspectoratul de Politie al Judetului Timis în domeniul comunicarii (2007-2009)

 

 

Metode NASA, psihologi, antrenori pentru succes la Business for Business

Oradea va găzdui un eveniment de business. Care nu seamănă cu nimic din cea ce le-a fost pregătit până acum oamenilor de afaceri.

 

 

Business for Business este un concept care pune oamenii de afaceri în contextul ideal pentru a-şi urca pe un alt nivel afacerea sau cariera. Un psiholog va prezenta participanţilor un program utilizat de NASA în selecţia şi traningul misiunilor spaţiale cu echipaj uman. Participanţii vor învăţa apoi să se motiveze , după ce vor fi martorii unei demonstraţii de mers pe carbuni încinşi la 530 de grade. Un iluzionist va demonstra cum neatenţia de o clipă poate produce daune în afaceri. Evenimentul care debutează vineri, la Hotel Continental Forum, începe cu un seminar interactiv, practic şi intensiv, la care prezentările, explicaţiile şi demonstraţiile sunt făcute de renumiți speakeri precum :Mircea Chira, Paul Brad, Daniel Ciucur și Ronald Borsi.

Seminarul se adresează antreprenorilor şi managerilor din zona de nord-vest a ţării şi are ca scop dezvoltarea unui mediu de business sănătos local şi regional.Domeniile abordate sunt: Leadership şi Communications, în plus, participanţii vor avea posibilitatea să pună întrebări, să participe la discuţii şi să aplice informaţiile predate chiar din a doua zi. Unul dintre trainer, psihologul Daniel Ciucur, promite participanţilor că vor obţine “excelenţa ăn comunicare, motivare şi leadership cu Process Communication Model”Acesta este singurul model de management al personalităţii umane care oferă predicţii asupra comportamentului uman, precum şi direcţii de acţiune pentru obţinerea comportamentelor dorite”, explică psihologul Daniel Ciucur.

„Aşteptăm nemulţumiţii!”

Process Communication Model este utilizat de NASA în selecţia şi trainingul misiunilor spaţiale cu echipaj uman. Modelul aduce un plus în evoluţia tuturor celor implicaţi în domeniile în care comunicarea este decisivă: Banking – Business – Management – Vânzări şi negociere – Marketing şi PR – Consultanţă şi coaching – Dezvoltare personală – Educaţie – Comunicare publică – Sistemul naţional guvernamental şi privat de securitate – Customer care – Consiliere si psihoterapie.

Organizatorii au declarat într-o conferinţă de presă că cei care vor fi nemulţumiţi de calitatea şi cantitatea informaţiilor vor primi banii înapoi.

Vorbitul în public te ajută să dai cu adevărat valoare vieţii tale şi vieţii celorlalţi. De cele mai multe ori un discurs îţi poate schimba radical viaţa, cariera şi reputaţia publică.Mircea Chira va prezenta în workshop din cadrul Business for Business, metode, tehnici practice şi sugestii care te ajută să:concepi un discurs captivant;învingi teama de a vorbi în public;ştii cum să vorbeşti la microfon; ştii cum să te îmbraci pentru un discurs;te foloseşti de limbajul non-verbal; te foloseşti de dicţie, ton şi inflexiunile vocii;ai audienţa sub control;răspunzi la întrebări cu abilitate;eviţi anumite greşeli şi capcane în comunicare şi multe altele.

Moto-ul evenimentului este :”Aşteptăm nemulţumiţii!” De ce ? Explică, chiar iniţiatorul şi organizatorul evenimentului, Eugen Antal:”Dintotdeauna cei care s-au mulţumit cu puţin nu au obţinut rezultate spectaculoase, din lipsă de voinţă. Cei care sunt însă nemulţumiţi de starea în care se găsesc, de nivelul pe care l-au atins, de starea materială şi financiară dobândită până în prezent, de direcţia şi viteza de evoluţie personală şi profesională, de orice altceva, au acum prilejul să găsească în B4B locul ideal unde pot găsi răspunsuri. A te plânge de situaţia în care te afli este doar primul simptom că ai o nemulţumire, firească de altfel, dar netămăduitoare “. Organizatorul vrea să demonteze mitul că nemulţumiţii sunt reclamagii.

“Ei sunt persoanele care fac revoluţii. În primul rând în interiorul lor şi apoi în exterior. De aceea nemulţumiţii sunt foarte valoroşi şi societatea ar trebui să îi conserve. Ei produc schimbarea. Ei o cer şi de aceea o şi produc. Fii unul din cei care produc schimbarea. Începe cu tine şi vino să iei mai multă energie şi informaţii la B4B”, este îndemnul adresat orădenilor. O degustare de vinuri va fi prilej pentru ca participanţii să se poată întâlni cu alţi oameni de afaceri pentru a parafa viitoare contracte. Eugen Antal spune că evenimentul conferă cadrul ideal unde după împărtăşirea unor experienţe de afaceri se va pune accent pe creearea relaţiilor de afaceri în mod profesionist. Acţiunea este organizată sub sigla Federaţiei Patronilor Bihor.